27 Şubat 2017 Pazartesi

ERASMUS İÇİN İLK ADIM : ERASMUS SINAVI

Merhabaaa , sevgili arkadaşlar. Blogumu açtığımdan beri (bu arada çok teşekkür ediyorum gayet samimi ve sıcak bir okuyucu kitlem var ) erasmusu nasıl kazandığım , nasıl cesaret ettiğim ve memnuniyetimle ilgili mesajlar alıyorum.Ben de birkaç yayınım boyunca bu konu hakkında sizlerle paylaşımda bulunmaya karar verdim.Eveeet o zaman bir yerden başlayalım .
Erasmus (Erasmus+ , Erasmus+Staj vb ) çeşitleri olan üniversite öğrencilerinin farklı kültürleri tanıyabilmesi , Avrupa ülkelerinin eğitim olanakları ile beraber sosyal hayatlarını da görebilmesi ve elbette bununla beraber yabancı dillerini geliştirme olanağı sağlayan bir kültür programıdır.




Tabi elinizi kolunuzu sallayarak gidemiyorsunuz Erasmusa.Okullarda Erasmus için düzenlenen sınava girip belirli bir puanı alarak gitmeye hak kazanıyorsunuz.
Öncelikle ben Kırıkkale Üniversitesi’nde okuyorum. 


Kendi okulumda uygulanan sistem  hakkında bilgi vermek istiyorum. (arkadaşlar bu sistem genel hatlarıyla beraber diğer okullarda da aynı şekilde) Erasmus için düzenlenen sınavlar var . Sınav İngilizce , Fransızca ve İtalyanca hazırlanıyor . Siz istediğiniz dili , tercih ettiğiniz okulları sınavdan önce yayınlanan başvuru formuna doldurarak – benim de çok saçma bulduğum konu buydu , sınavdan önce tercih yapıyorsunuz – başvurunuzu yapıyorsunuz.Başvuru için genel not ortalamanızın 2,20ve üzeri olması gerekiyor.(Önlisans ve lisans öğrencileri için 2,20 lisansüstü öğrenciler için 2,50)Yapılan başvurular değerlendirildikten sonra sınava girmeye hak kazananlar açıklanıyor.




Ve sınav günü gelip çatıyor.Ben sabahtan yazılı sınava girdim.Tabiki sınav dilini İngilizce seçtim –belki bir daha Erasmus yaparsam İtalyanca seçerim , yok yok şaka o kadar öğrenmek epey zor -.Yazılı sınavdan 50 ve üzeri alanlar aynı gün yapılan sözlü mülakata girmeye hak kazanıyor.Ben yazılı sınavdan 58 almıştım ve aynı gün sözlü mülakata girdim.Yazılı sınav test olmuştu kaç soru olduğunu gerçekten hatırlamıyorum sanırım 50 soruydu. 


Zorluğuna gelince arkadaşlar ben Anadolu Lisesinde okudum ve liseden sonra herhangi bir dil eğitimi almadım fakat dil öğrenme konusunda bir yatkınlığım var fazla zorluk çekmiyorum . İngilizce için de şöyle bir durumum vardı , bir ara Korece öğrenmeye merak sarmıştım ve Koreli arkadaşlarımla önce İngilizce iletişim kurmuştum yani pratikte İngilizce hayatımda hep vardı.
Ben şuan ne kadar sınav kolaydı desem sınavı zor bulacak , ne kadar zor desem de kolay bulacak arkadaşlarım vardır. 

O yüzden zorluk göreceli kavramdır diyorum ve bu zorluğun okullara göre değiştiğini de özellikle vurgulamak isterim.Sözlü mülakat ise yazılıdan daha kolay bulduğum kısım oldu benim için.Zaten sınava Türk hocalar yapıyor hani karşımdaki zaten Türk ne kadar sıkılabilirim ki diyerek bir rahatlıkla girdim .
Beş ya da on dakika sürdü , nerede kaldığım , neden Erasmus seçtiğim sorulmuştu.
Gelelim sınav puanlarına . Arkadaşlar Erasmus , Ulusal Ajans denilen kurum tarafından koordine ediliyor.Sizin aldığınız puanlar Ulusal Ajans tarafından hesaplanıyor.
Hesap sistemi şu şekilde ; Genel not ortalamanızın yüzlük sisteme göre yarısı + Erasmus sınav puanınızın yarısı ( bu puan yazılı sınav ve sözlü sınavın toplamı şeklinde oluyor).


Erasmus sınavı fakülte ayrımı olmaksızın ortak bir şekilde yapılıyor.Fakat puanlar alındıktan sonra kendi fakültenizden sınava girenlerle oluşturan sıralamaya giriyorsunuz.Bu sıralamada önemli olan puanlardan çok yapılan tercihler diye düşünüyorum.Zira çoğunluk aynı okulu tercih etmişse açıkta kalma ihtimaliniz de yüksek olabilir.Öğrenciler genelde derslerin İngilizce olduğu kolay okulları tercih ediyor. Fakat bu okulların kontenjanları var .İşte sıkıntı burada başlıyor her ne kadar puanınız yüksek de olsa sizden yüksek puan alanlarla aynı yeri tercih ederseniz puanınıza yazık olup açıkta kalabilirsiniz.Ben Erasmusta tercihlerin şah damarı olduğunu düşünüyorum özellikle Hukuk Fakülteleri için.




Sevgili Arkadaşlarım Erasmus sınavı bu şekilde . Umarım sorularınıza yanıt verebilmişimdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder