10 Mart 2017 Cuma

ERASMUS İÇİN ÜÇÜNCÜ ADIM : HİBE

Merhaba sevgili arkadaşlarım :) 


Nasılsınız umarım her şey yolundadır .Şu sıralar Erasmus ile ilgili epey mesaj almaya başladım.Böylelikle ben de konuyu biraz daha derinleştirmeye karar verdim . Bugün size hibe konusundan bahsetmek istiyorum.




Arkadaşlar hibe , Ulusal Ajans tarafından Erasmusa gidecek öğrencilere verilen paradır.Hibe ile ilgili hususlar şunlardır ;






Hibe Avrupa’daki ülkelerin yaşam şartlarına göre günlük belirlenmiş bir miktar üzerinden sizin orada kalacağınız gün sayısına göre hesaplanır.


Hibe euro üzerinden hesaplanır.




Hibe okulunuz tarafından sizin açtığınız bir banka hesabına yatırılır.Bu bankanın hangisi olduğunu okulunuz belirliyor.





Hibe’nin GENEL OLARAK %80lik kısmı siz giderken verilip kalan %20lik kısım da siz döndüğünüzde ders başarı durumunuza göre verilir.Arkadaşlar burada dikkat çekmek istediğim nokta bazı okullar hibeyi siz giderken toplu olarak yani %80lik kısmı yatırır , bazıları yarısını yatırır , bazıları da siz gittikten sonra yatırır.Durum tamamen farklılık göstermektedir.Kırıkkale Üniversitesi hibenin %80lik kısmını size giderken veriyor .



                                    

Hibeler şu tabloya göre verilmektedir.
(Erasmus Staj için verilen hibe 100 Euro daha fazladır )









Hibenin yetip yetmediğini soracak olursanız , ona da şu şekilde cevap vereyim.Ben İtalya’da Erasmus yapıyorum.Bana verilen hibe –bir yıl üzerinden hesaplandı-4400 euro idi.Bu miktar sizin harcamalarınıza göre size yeter ya da yetmez.Ben 170 Euro ev kirası ödüyorum.Faturalar , yiyecek , içecek derken aylık 400 Euro gidiyor.Fakat ben şuana kadar İtalya’daki neredeyse tüm şehirleri de gezdim ve maddi sıkıntı yaşamadım. Ailem şuana kadar yalnızca 170 Euro göndermişti .





Şuan hala hibemden harcıyorum. Sanırım gidene kadar da yetecek.Nasıl yetiyor diye sorarsanız , ben parti bar tarzı yerlere gitmiyorum ve içki sigara da kullanmıyorum.Haliyle maddi sıkıntım da olmadı şükür .



Parayı nasıl çektiğimi de unutmadan belirteyim.Buradaki ATM’lerin hepsinden tüm Türk banka kartlarıyla para çekebilirsiniz .Yalnız bankalar belirli bir miktar komisyon alıyor. Euro’nun çok yüksek olduğu dönemlerde bu biraz sıkıntı olabiliyor.




Bir de buradaki yiyecek içecek giderleri de şu şekilde arkadaşlar.İtalya’da bir markette Türkiye’deki her şeyi bulabilirsiniz. (Çay ve kahve hariç ) Fiyatları da yalnızca TL olan kısmı Euro yapın . Elbet pahalı oluyor biraz.





Evet arkadaşlar hibenin yetip yetmemesi tamamen sizin elinizde olan bir durum yani .Sevgilerle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder