16 Mart 2017 Perşembe

ERASMUS SON İŞLEMLER

Merhabalaaaar sevgili arkadaşlarım . Şuan için Erasmusla ilgili son yayınım bu olacaktır.Sınav , dersler , hibe ve vizeden sonra şuan gittiğiniz ülkede yapmanız gerekenlerle ilgili ufak bir yayınla sizlerleyim.








Arkadaşlar Erasmus hayatınızda ufkunuzu açacak bir programdır.Eğer buna niyetiniz varsa sakın vazgeçmeyin.Her zorluğun üstesinden gelinebilir ama pişmanlıkların  hayır.








NOT : Arkadaşlar vizenizi aldıktan sonra okulunuza gidip vizeli pasaportun fotokopisini verip imzaları atıyorsunuz.Sonrasında da okulunuz size bir şifre gönderiyor ve formalite olarak online bir İngilizce sınav çözüyorsunuz.Sonrasında seviyenize göre size kurs gönderiliyor.Kurs  online oluyor.Katılıp katılmamakta özgürsünüz.







Her neyse ne diyordum evet artık Erasmus için seçtiğiniz ülkeye geldiniz.Okulunuz tarafından eğer böyle bir sistemleri varsa  size mentörler yardımcı oluyorlar.İtalya’daki okulumda bu sistem var .Beni mentörler ve ev sahibim karşılamıştı.Mentörlerle okula gidip gerekli belgeleri imzaladık.Oturma izni için başvuruları yaptık . Oturma izni İtalya’da sıkı bir şekilde takip ediliyor yani almamak gibi bir seçeneğiniz yok. Sanırım 160 Euro gibi bir ödeme yapmıştım .





Bu izinle yurtdışında gezerken pasaporta ihtiyaç dıuymadan da gezebilirsiniz ama işi riske atmaya da gerek yok . Ben ikisini de hep üzerimde bulunduruyorum.






Arkadaşlar bir de daha önce derslerle ilgili yayınımda belirtmiştim .Geldikten sonra derslerinizi değiştirebilirsiniz.Buradaki ofisle ve Türkiye’deki okulla bağlantılı olarak bunu yapabilirsiniz.Seçtiğiniz derslerin hocalarıyla konuşup Erasmus öğrencisi olduğunuzu söylüyorsunuz .


(İTALYA İÇİN )Size yardımcı oluyorlar İngilizce bilen hocaların derslerini seçmeniz sizin için avantaj olur . Sınavı İngilizce yapıyorlar.




Okuldan size verilen bir belge var o belge ile sınava girdikten sonra  belgeye geçme kalma durumunuzu yazdırıyorsunuz . Buradaki dersi Türkiye’de hangi ders ile eşleştirmişseniz o dersi geçmiş sayılıyorsunuz.




Arkadaşlar İtalya’da Erasmus ile ilgili burada Erasmus yapmak isteyenler için yeni bir yayın hazırlıyorum.


Takipte kalın ,  sevgilerle J



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder